Més informació [ Llista d'activitats | Detall d'activitat

 
REC3093246   Com atendre a la diversitat amb l'educació emocional
2023-2024   Curs telemàtic (en línia asíncron). Internivells: Ed. Infantil-Primària-Secundària
  
   5/6/2024 - 30/7/2024 (80 hores) de h a h
   VT Curs a distància
   _ (A distància) 
  
Format   En línia
Sincronicitat    Asíncron
Organització   Associació Doqua
  
  
  
Tipus activitat   31DO Com atendre a la diversitat amb l'educació emocional
  
Inscripció   01/09/2023 - 05/06/2024
  
Cost matrícula (Euros)   145
  
Descripció i   Metodologia:   Per a assegurar una educació integral a la diversitat del nostre alumnat, a més de tenir en compte els continguts curriculars, les competències i les actituds que volem desenvolupar, també és molt important tenir ben present el component emocional. A través de les diferents activitats d'aquest curs descobrirem quines són les competències emocionals i com el docent les ha de tenir en compte per tal de poder aplicar les millors estratègies possibles durant la tasca docent amb els seus alumnes.

Metodologia:

Es tracta d'un curs totalment online i interactiu, per tant, l'alumne podrà entrar al curs en el moment que consideri.
Es compon de sis mòduls dels quals disposarà des de l'inici, d'aquesta manera es podrà organitzar la feina al seu ritme. Igualment, oferim unes dates referencials per a organitzar-se la feina i que tingui temps de realitzar-ho tot.
El curs s'inicia amb un cas pràctic a resoldre. Per a fer-ho, l'alumne s'anirà trobant diverses lectures, vídeos i activitats autoavaluatives (on es mostrarà un feedback). Aquestes activitats seran per a consolidar el que s'ha après.
La tasca del tutor 2.0 serà la d'acompanyar-te durant el curs i fer-te participar en els fòrums.

L'avaluació del curs consisteix en la realització del 100% de les activitats proposades i la creació i entrega d'una fitxa de programació que s'elaborarà seguint les indicacions explicades durant el curs.

Descompte: Els antics alumnes disposen de 5 € de descompte directe.

Publicitat: Aquest curs està publicat al nostre web (www.doqua.cat). També realitzem campanyes de publicitat a través de les xarxes socials (Facebook, Instagram i Twitter) i mailings a escoles i instituts.
  
Objectius   1. Identificar les bases científiques de l'educació emocional a través de l'anàlisi d'evidències empíriques amb la finalitat de comprendre la seva importància en el procés d'ensenyament-aprenentatge.

2. Reflexionar sobre la importància d'uns educadors emocionalment intel·ligents mitjançant el coneixement de les neurones miralls, per tal de ser més conscients de l'impacte de l'aprenentatge per imitació.

3. Valorar la importància de les cinc competències emocionals en el desenvolupament de les diverses tasques docents i la gestió de l'aula com a eina de millora de les pròpies competències emocionals.

4. Conèixer diferents estratègies per a fomentar l'educació emocional en els diferents nivells educatius mitjançant activitats d'aplicació pràctica a l'aula per tal de donar resposta a les necessitats emocionals tenint en compte la diversitat de l'alumnat.

5. Dissenyar propostes d'aula per mitjà del treball de les cinc competències emocionals amb la finalitat d'aconseguir una aula emocionalment intel·ligent.
  
Continguts   ο La Intel·ligència Emocional
ο L'educació Emocional
•Cervell, emoció i aprenentatge
•Les cinc competències emocionals
•El docent emocionalment Intel·ligent
•L’aprenentatge conscient i inconscient
•Les neurones mirall
•L’Efecte Pigmalió a l’aula
•Comunicació emocionalment intel·ligent
•Les competències intrapersonals
o Consciència emocional
o Regulació emocional
o Autonomia emocional
•Les competències interpersonals
o Habilitats socioemocionals
o Habilitats de vida i benestar
•L’aula emocionalment intel·ligent
o L’educació emocional
- a l’etapa d’educació infantil
- a l’etapa d’educació primària
- a l’etapa d’educació secundària
  
Formador/a   Ariadna Vilarrasa Comerma
  
Avaluació   L'alumne superarà el curs si, mitjançant les activitats plantejades durant la formació:

- Identifica les bases científiques de l'educació emocional i de les característiques dels educadors emocionalment intel·ligents.
- Executar correctament les activitats amb estratègies per a fomentar l'educació emocional a l'aula.
- Du a la pràctica correctament els coneixements adquirits en l'activitat final, on l'alumne ha d'elaborar una fitxa de programació incloent les cinc competències emocionals. Aquesta activitat està diferenciada segons l'etapa educativa de cada alumne.

L'avaluació es reparteix de la següent manera:

- El 40% de la nota correspondrà a la realització de totes les activitats autoavaluatives de manera satisfactòria.
- El 20% de la nota correspondrà a la participació en els fòrums i les tasques obligatòries.
- El 40% de la nota correspondrà a la superació de l'activitat final on es demostrarà que disposa dels coneixements necessaris per a atendre a la diversitat a l'aula.

Per a acabar, l'alumnat hi haurà de complimentar de manera obligatòria el qüestionari final del curs, on s'avaluarà el grau de satisfacció dels participants.
  
Requisits de  certificació   Per obtenir el certificat d'aprofitament de l'activitat, l'alumnat haurà de:

• Dur a terme totes les activitats plantejades durant els mòduls de manera satisfactòria (les autocorrectives i les d'entrega de tasques concretes).
• Entregar l'activitat d'implementació que es proposa en el darrer mòdul.
• Contestar a les preguntes que es demanen en els fòrums de participació (en aquells mòduls on es formulin les preguntes inicials)

  
Persones  destinatàries   Professorat de les diverses etapes educatives (segon cicle d'Educació Infantil, Primària, Secundària, Batxillerat i Cicles Formatius).
  
E-mail   hola@doqua.cat
  
  


Activitat reconeguda en resolució de data 31/05/2023 pel Departament d'Educació en virtut de l'Ordre ENS/248/2012 (DOGC 6205 de 3 de setembre de 2012).